Paketlerimiz
(Birbirinden Özel, Her Bütçeye Uygun Eşsiz Paketlerimiz)
KURUMSAL KİMLİK [BAŞLANGIÇ PAKETİ]
7.650 TL / Tek Sefer
KURUMSAL KİMLİK [STANDART PAKETİ]
11.500 TL / Tek Sefer
KURUMSAL KİMLİK [TAM KURUMSAL PAKETİ]
15.000 TL / Tek Sefer
Kurumsal Kimlik
Kurumsal
Kimlik Tasarımı nedir?
Eğer girişiminizin başarılı olması, sektöründe lider bir konuma yükselmesi gibi
hayalleriniz varsa, gerçekleşmesi için de bir uygulama planı, stratejiniz
vardır. BU uygulama aşamasında deneyimsiz girişimlerin atladıkları bir nokta, kurumsal
kimlik tasarımı hususundaki
tutumları olmaktadır. Bir girişimi, ölümsüz yapan ve piyasasında sağlam,
kaliteli vizyon sahibi kılan yegane şey, kimliktir. Ama deneyimsiz veya kurumsal
kimlik kazanma
konusunda artı ve eksi değerlendirme yapmayan kuruluşlar, uçurumun kenarındakilerden
farksız bir maceraya atıldıklarını, çalışmalarının geri dönüşümlerini
alamamalarından anlıyorlar. Dikkat ediniz bu kişilerin ikinci girişimlerinde
ilk yaptıkları çalışma, kurumsal kimlik tasarımıdır.
Başarmak
için kurumsal kimlik tasarımı!
Burada sadece başarmanın yolunun kurumsal kimlikten geçtiği iddiasını veya
tezini işleme gayreti içersinde değilim. Bunun tek başarı nedeni olmayacağını
da herkes bilir. Ancak eksik bilinen bir durum var. Dünya eski iş sektörü ve
ticaret anlayışının altında çok sular aktığı konusunda. Eskiden Fordizm olarak
anılan dönemlerdeki, girişim ve sektör anlayışı içerisinde bugün, hareket
edilmesi, yani kimliksiz ve nüfussuz olunması, sadık müşteri kitlesine sahip
olamayacağınız anlamına gelir. Çünkü günümüzde aidiyet tutkusu ve duygusu, eski
zamanlardan daha fazla önemli ve kalıcı etkiler sağlıyor. Tıpkı bir ailenin
üyesi olmak gibi, bir hizmetin, markanın veya ürünün üyesi olmak, aidiyet
duygusuyla müşteri bağlılığında aile ferdi gibi davranmak bugünkü ticaret
anlayışında mümkün.
Peki ama
nasıl?
Eğer bir kimliğiniz yoksa, aidiyet duygusuyla size bağlanacak olan kişileri de
etrafınızda toplamanız mümkün değildir. Bu nedenle kurumsallık denen kimlik
oluşturma operasyonu, çalışanlarınızdan müşterilerinize kadar sadakatli bir
ekibin, firmanın, girişimin oluşturulmasında önemli bir ayağı ifade ediyor.
Kendinizi nasıl tanımladığınızı gösteren bir logo, imaj, prestij,
ürünlerinizin, hizmetlerinizin her safhasına yayınlamalı ve sürekli sizi
konuşmalı.
Ne demek
tüm bunlar?
Kurumsal kimlik tasarımı hususunda amaç ve gaye, işletmenin
vizyon ve misyonuna uygun görseller meydana getirmektir. Bu en basitinden bir
logo da olabilir, ürün ve hizmetlerinizin üzerinde bulunan kapak tasarımları da
olabilir. Hatta kartvizitlerden, antetli kağıtlara kadar, her şey misyon ve
vizyonunuzu konuşan, görsellerle desteklenmeli. Bu durum, müşterilerinizin
sizin logo veya kimliğinizi belirleyici herhangi bir işaret gördüğü yerde,
farkındalık yaratır. Bu farkındalığın benimsemeye, kabul etmeye, sevmeye,
sürekli bir müşteri elde etmeye yarayacak faydaları vardır.
Kişi sizden bir kez hizmet aldığında ve bundan memnun kaldığında, ikinci bir
hizmeti alması için gereken, kendinizi hatırlatıcı simge ve görsellerin sürekli
etrafında dolaşması, aklına gelemse de bilinç altında sizden aldığı hizmetin
memnuniyetini ifade eden duyguların yerleşmesi, dolayısıyla sadık bir müşteri
kazanmanızda, tavsiye edilecek bir yanınızın olmasında, kurumsal kimliğiniz
destekleyici bir vazife yürütür. Ancak tersini düşündüğünüzde, yani kurumsal
bir kimliğinizin olmadığını düşündüğünüzde, müşteri sizi hatırlayıcı bir simge,
kod veya görsele sahip olmadığından, ikinci hizmetini sizden almaması doğal,
hatta diğer bir firmadan hizmet alması yerinde bir durum olur.
Kurumsal
kimliğin fakında olan bir ajans: ULUSAL TEKNOLOJİ
Birçok tasarım firması kurumsal kimliğin felsefesini bilmediğinden, alelade bir
iş yaparak, sonuçsuz tasarımlarla işletmelerin kuyusunu kazar. Halbuki ajans, kurumsal
kimlik denildiğinde,
“ne demek bu?” sorusuna akademik tarzda bir cevap verebilecek yeteneğe ve
bilgiye sahip olmalıdır. Yoksa, çalışmalarına alelade bir tasarım ruhu sirayet
etmiş olur. Halbuki kurumsal kimlik ruhu değişmez bir tasarımı gerekli kılar.
Bir kez tasarlandığında, ikinci bir tasarımın söz konusu olmaması gerekir.
Bunun içinde baştan işin ruhunu ve anlamını içselleştirmiş bir ajansla
çalışmak, en akıllıca tercih olacaktır.